Overlast scammers

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Telefonische overlast?

KPN helpt u graag deze overlast op te lossen. Daarom hebben we een aantal mogelijke oplossingen op een rij gezet.

Telefoontjes uit het buitenland

KPN helpt u graag de juiste oplossing te vinden voor de telefonische overlast. Helaas kunnen we niet helpen bij gesprekken uit het buitenland, omdat wij niet beschikken over buitenlandse klant- of contractgegevens.

Oproepen door telemarketing bureau’s

Callcenters werken met belcomputers. De belcomputers bellen uw telefoonnummer en verbinden u door met een medewerker van het callcenter, die op dat moment beschikbaar is. Als dit doorverbinden niet lukt, hoort u niets en wordt de verbinding verbroken. In dat geval probeert de belcomputer opnieuw een verbinding te maken, door u opnieuw te bellen.
Zo herkent u telefoontjes van een callcenter:

  • U wordt gebeld op werkdagen en soms ook op zaterdag, op wisselende tijdstippen
  • Nadat de telefoon 3 of 4 keer over is gegaan, wordt de verbinding verbroken
  • Bij beantwoording hoort u niets, een bezettoon, of de verbinding wordt na een paar seconden automatisch verbroken
  • Als u beschikt over nummerweergave, ziet u in het display van uw telefoon geen telefoonnummer, maar bijvoorbeeld alleen nullen, streepjes, of een term als ‘afgeschermd’, ‘privé nummer’, of ‘onbekend’

Callcenters van telemarketingbureau’s

Callcenters van telemarketingbureaus bellen u voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden. Consumenten die niet langer gebeld willen worden door deze callcenters, kunnen zich inschrijven in het Bel-me-niet Register. De callcenters zijn wettelijk verplicht te controleren of het nummer dat zij bellen niet in het Bel-me-niet Register staat en mogen u dan niet langer benaderen. U kunt zich online registreren voor het Bel-me-niet Register of telefonisch via het nummer : 0900-666 10 00.

Callcenters van marktonderzoekbureau’s

U kunt gebeld worden voor marktonderzoek door marktonderzoekbureau’s. Wanneer u dit niet op prijs stelt, kunt u zich uitschrijven op de website Onderzoekfilter.nl van MOA (MarktOnderzoekAssociatie). Bij de MOA zijn veel marktonderzoekbureau’s aangesloten. Deze bureau’s mogen geen consumenten bellen die zich hebben uitgeschreven via Onderzoekfilter.nl.

Doorvoeren van aanpassingen

Wanneer u zich registreert bij het Bel-me-niet Register of Onderzoekfilter.nl, kan het enkele weken duren voordat uw registratie is doorgevoerd.

  • Bel-me-niet Register: maximaal 6 weken
  • Onderzoekfilter.nl: 4 tot 6 weken

Telegrootgebruik

is de serviceorganisatie van de Nederlandse Branchevereniging ICT en Telecommunicatie Grootgebruikers (BTG)

Exclusief voor leden van BTG leveren wij diensten en inkoopvoordelen rondom telecommunicatieproducten en -diensten. Ook handelt TGG de administratieve verwerking van complexe facturering af zodat u meer overzicht krijgt, bijvoorbeeld voor bedrijven met veel vestigingen.

Webshop Mobiele hardware

Via deze webshop kunnen TGG deelnemers eenvoudig bestellingen plaatsen voor smartphones, accessoires, mobiele diensten en services.

LOGIN

Webshop TGG DSL shop

Via deze webshop kunnen TGG deelnemers internetverbindingen op basis van ADSL en SDSL bestellen. Het assortiment loopt van een eenvoudige ADSL-verbinding voor een thuiswerker tot een zakelijke SDSL-verbinding met een snelheid van 20Mbit.

LOGIN