Spryng specialist in zakelijke SMS-diensten2019-02-01T12:50:05+00:00


Vele klanten ervaren de voordelen van de zakelijke SMS, bent u de volgende? Al jaren helpt Spryng bedrijven in alle denkbare sectoren hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Door de inzet van SMS wordt kostbare tijd bespaard, onnodige kosten geminimaliseerd en/of omzet verhoogd. Telegrootgebruik verzorgt de ontsluiting van deze SMS dienstverlening voor haar klanten via haar eigen platform. Eén van onze belangrijkste partners bij deze dienstverlening is Spryng.  Lees op de volgende pagina hoe Telegrootgebruik en Spryng ook uw bedrijf kunnen helpen. 

Spryng


In 2005 zagen de oprichters van Spryng een groeiend probleem in de gezondheidszorgsector; een stijgende toename van het aantal patiënten dat niet kwam opdagen op een afspraak. De toenmalige studenten kwamen met een simpele oplossing waarna al snel duidelijk werd dat het bedachte concept dé oplossing was voor het no-show probleem in de Nederlandse zorgsector. De eenvoudige, maar tegelijkertijd geniale oplossing werd de start van het bedrijf Spryng:

“Stuur patiënten een geautomatiseerd SMS bericht en herinner hen aan hun gemaakte afspraak”

De SMS bleek een klantvriendelijk en zeer effectieve oplossing. Binnen ziekenhuizen werd door de inzet van SMS de no-show met minimaal 60% verlaagd. Het resultaat, een kostenbesparing van honderden miljoenen euro’s per jaar. De inzet van zakelijke SMS beperkt zich zeker niet alleen tot de zorgsector. Vandaag de dag is Spryng actief in vrijwel alle sectoren, lokaal en internationaal. Bedrijven als PostNL, DPD, KLM, Bank Santander, PinkRoccade, Centric, Jumbo Supermarkten, UWV, Praxis, Media Markt etc. maken inmiddels gebruik van Spryng’s veilige SMS gateway om hún klanten te bereiken.

 Elke dag zorgt Spryng ervoor dat mensen thuis zijn als hun pakket wordt bezorgd. Zo stuurt PostNL dagelijks duizenden SMS berichten om ervoor te zorgen dat het pakketje op de afgesproken datum en tijd kan worden afgeleverd. Vele gemeenten worden door Spryng ontlast, doordat burgers met een volledig geautomatiseerde SMS op de hoogte worden gebracht wanneer zij hun paspoort of reisbescheiden af kunnen halen.  Problemen met het inplannen van personeel, of uitstaande rekeningen die betaald dienen te worden, worden eveneens door de SMS Gateway van Spryng opgelost. Middels het verzenden van inlog- en verificatiecodes per SMS worden zelfs identiteiten extra beveiligd en nagegaan. Met het afleveren van de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste persoon helpt Spryng processen effectiever te maken, voorkomen zij onnodige kosten en bevorderen zij de tevredenheid van uw klanten.

Hedendaags communiceren bedrijven vaak met hun klanten per e-mail of via sociale media. De populariteit van deze communicatiekanalen stijgt dan ook nog steeds, toch worden berichten via deze kanalen vaak ‘een van de zoveel’. Hierdoor worden berichten regelmatig niet geopend of gelezen. Met een open rate van 98% wordt de SMS daarentegen juist wel geopend, waarbij 90% van de SMS zelfs binnen 3 minuten wordt gelezen. Daarnaast is de implementatie van Spryng’s API snel en eenvoudig gerealiseerd. Eenmaal werkend verloopt het hele proces voor het versturen van de SMS automatisch, waardoor u zich volledig kunt focussen op uw corebusiness. De SMS zorgt ondertussen voor tijdsbesparing, kostenbesparing en zelfs omzetverhoging voor uw bedrijf.

Spryng levert naast de zakelijke SMS nog andere functionaliteiten en speelt continu in op eventuele veranderingen in de communicatiebranche. Door zich constant te blijven ontwikkelen en goed te luisteren naar geluiden uit de markt spelen zij in op de wensen en behoeftes van de klant. In het huidige assortiment bevindt zich onder andere een Voice-oplossing, producten voor twee-weg-communicatie en een mail2smsfunctie. Op de toekomstige roadmap staan nog meer mooie producten, zoals officiële Whatsapp en RCS.

Samenwerking Telegrootgebruik en Spryng

Sinds 2016 is Spryng partner van Telegrootgebruik voor de levering van SMS diensten aan haar klanten. Met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding verzorgt deze samenwerking de levering van sms berichten.

Benieuwd wat het platform van Telegrootgebruik en Spryng voor uw bedrijf kan betekenen? Neem, geheel vrijblijvend, contact op via info@tgg.nl.

Er wordt graag met u meegedacht en naar een passende oplossing gezocht!