KPN biedt optimale ISDN-alternatieven2019-01-31T10:08:23+00:00

KPN biedt optimale ISDN-alternatieven

 

Vanaf september 2019 kunt u geen gebruik meer maken van deze aansluitingen. KPN helpt u bij de migratie en we hebben onder andere hiervoor het volgende stappenplan ontwikkeld.

Maar we zijn ook afhankelijk van u. Als u nog niet bezig bent met de migratie van uw aansluitingen naar een nieuwe oplossing dan is het belangrijk om hier zo snel mogelijk mee te starten en uw keuze te bepalen voor de gewenste oplossing. Zowel u als klant, als KPN kunnen dan de daadwerkelijke migratie gaan voorbereiden en inplannen. Dit kost tijd voor beide partijen en al lijkt september nog ver weg, het is zaak om snel actie te nemen.

Start daarom zo snel mogelijk met de inventarisatie van uw aansluitingen en inventariseer waar deze aansluitingen voor gebruikt worden. Bepaal vervolgens welk aansluitingen gemigreerd moeten worden en naar welk alternatief.

 

Aanpak KPN

KPN helpt u bij de migratie en we hebben, onder andere hiervoor, het volgende stappenplan ontwikkeld:

Wat zijn de alternatieven?

KPN biedt verschillende oplossingen aan, afhankelijk van uw wensen kunt u bijvoorbeeld migreren naar:

Hosted Voice

Een oplossing voor klanten die op (korte) termijn hun telefooncentrale willen vervangen. Hosted Voice biedt de faciliteiten van een telefooncentrale vanuit de cloud, gecombineerd met een verbinding, access, van KPN. De dienst is een volwaardig alternatief voor telefoonverkeer dat nu via ISDN wordt afgehandeld. Naast uitgebreide receptie- en callcenterfunctionaliteiten, kunt u met Hosted Voice meer: vast en mobiel bellen integreren en onder andere uw CRM-systemen koppelen. Met de beheerapplicatie is het mogelijk om de centrale te beheren, belgroepen aan te maken, een nachtdoorschakeling te regelen of een bedrijfs- of groepsvoicemail in te stellen. Lees meer op https://www.kpn.com/zakelijk/telefonie/hosted-voice.htm

SIP Trunk

Bent u nog niet toe aan vervanging van uw telefooncentrale dan is SIP een alternatief als vervanging van ISDN. SIP staat voor Session Initiation Protocol (SIP) en maakt multimediacommunicatie, zoals Voice over IP, mogelijk. Het verschil ten opzichte van ISDN is dat de inkomende en uitgaande gesprekken niet via het ISDN-netwerk worden afgehandeld maar via een dataverbinding van KPN.

SIP van KPN wordt geleverd met een converter, en de converter kan worden aangesloten op uw bestaande ISDN-apparatuur. Vervanging van toestellen of een telefooncentrale is hierdoor niet nodig. Lees meer op https://www.kpn.com/zakelijk/telefonie/sip-trunk.htm.

Per minuut of vast bedrag per maand, u kiest

Bij zowel Hosted Voice als SIP Trunk kunt u voor uw gesprekskosten kiezen uit afrekenen per minuut of de zekerheid van een vast bedrag per maand.

Andere alternatieven

Deze zijn afhankelijk van waar ISDN voor wordt gebruikt in uw organisatie. U kunt hierbij denken aan mobiele oplossingen of internet of things toepassingen of specifieke applicaties voor bijvoorbeeld faxen.

Meer informatie

Meer informatie kunt u ook vinden op www.kpn.com/isdn-uitfasering. U kunt ook het door KPN in november georganiseerde webinar terugkijken via: https://www.onlineseminar.nl/kpn/webinar/24501/isdn-stappenplan-om-moeiteloos-te-migreren